Entrevista com Jeremy Yong /Interview with Jeremy Yong


Jeremy Yong tem apenas 11 anos e vem conquistando o coração de músicos no mundo todo. A apenas dois meses atrás tornou-se conhecido no Instagram e suas aparições vêm destacando-se rapidamente em igs brasileiros- você provavelmente já viu essa criança prodígio em algum post de Instagram ou Facebook.
Bati um papinho com o Jeremy e descobri um pouco sobre esse pequeno grande guitarrista.

Debby Guitar Music:
Como você aprendeu a tocar? 

Jeremy Yong:
Quando eu tinha cerca de 6 anos de idade, eu assisti muitas vezes no Youtube vídeos de bandas de rock com meu pai. 
Eu sempre mantinha o foco sobre os guitarristas e pensei que seria tão legal se eu fosse guitarrista de uma banda de rock popular. Eu disse aos meus pais que 
queria uma guitarra de presente de Natal, e mais tarde nesse ano, recebi minha primeira guitarra  "Santa" ;)


Debby Guitar Music:
E com quantos anos começou?

Jeremy Yong:
Eu comecei a tocar guitarra quando tinha 7 anos de idade (cerca de 4anos
 então), 4 meses antes fiz um teste para Got Talent na Austrália.

Debby Guitar Music:
O que você mais gosta na música?

Jeremy Yong:
Eu amo ouvir, tocar e cantar muitos estilos/gêneros de música, mas
 principalmente: rock, blues, fusion, jazz, funk, soul e folk.

Algumas das minhas influências e inspirações são:

Guitarristas: Jimi Hendrix, Stevie Ray Vaughan, Eddie van Halen, Joe Satriani, David Gilmour, Eric Johnson, Guthrie Govan, Gary Moore, Chris Brooks (my mentor)
Bands: Van Halen, Royal Blood, Rage Against the Machine, Led Zeppelin, The Black Keys, Alabama Shakes
Artistas Solo: Jeff Buckley, Matt Corby, Nina Simone

Debby Guitar Music:
                                          Você pretende vir ao Brasil?                                             

Jeremy Yong:
Muitos brasileiros me perguntam isso.
Eu adoraria ir ao Brasil para tocar em alguns grandes festivais,
 Se receber algum convite ou patrocínio , eu e minha família iremos para lá.
O Brasil parece um país tão bonito, e as pessoas parecem tão calorosas e amigáveis.

Debby Guitar Music:
Como se sente sendo tão jovem e admirado pelos músicos ao redor do mundo?

Jeremy Yong:
É ótimo ser admirado, mas sou uma pessoa muito humilde, e eu amo o que faço. Eu realmente agradeço o apoio de todos e quero continuar a inspirar e influenciar os outros através da música.

Debby Guitar Music:
Quando se tornou conhecido no instagram?

Jeremy Yong:
Eu realmente só a comecei a postar vídeos no Instagram há 2 meses e até agora eu só tenho postado alguns vídeos. Tenho tido muita sorte porque meus 3 primeiros vídeos foram destaque em algumas páginas de grande compartilhamento, tais como: músicos talentosos, Riffwars, Universidade de Rock, Jazz Pickup, Guitarras diária, Mostrar guitarras, The Ultimate guitarras e Indomusikgram. O Instagram é muito melhor agora, que eu possopostar vídeos de 60 segundos!!!

Debby Guitar Music:
Pretede seguir a carreira musical? 

Jeremy Yong:
Os meus pais têm me apoiado muito, então eu irei continuar aprendendo, experimentando, criando e trabalhando duro para tentar construir uma carreira de sucesso na indústria da música.Eu também sou cantor, compositor e toco outros instrumentos, tais como: piano/teclado, bateria, baixo, violino, harpa blues e alguns instrumentos.


Debby Guitar Music:
Você tem patrocínios?

Jeremy Yong:
Eu sou patrocinado/endorsee de 10-15 diferentes marcas que realmente acredito. Algumas delas incluem:

§ Guitarras Gibson (mas recentemente parei de tocar guitarras Gibson)
§  Kemper Profiling Amps
§  Mesa/Boogie amplification
§  Two Notes Audio Engineering
§  Xotic Effects
§  Carl Martin Effects
§  Mogami cabos
§  Rotosound strings

Debby Guitar Music:
Deixe uma mensagem para os músicos que acompanham seu trabalho.

Jeremy Yong:
Minha mensagem para outros jovens músicos é continuar aprendendo, experimentando e ouvir muitos artistas diferentes e estilos/gênerosde música, criar seu próprio estilo, ser influenciada por outros artistas(mas não copiá-los), permanecer fiel a si mesmo e nunca desista de seus sonhos.


















Jeremy Yong has only 11 years and has won the heart of musicians not everyone. Just two months ago became known not Instagram and his appearances come especially quickly in igs, you've probably seen thischild prodigy in a post of Instagram or Facebook hit a chat with Jeremy and I found out a bit about this little great guitar player.


Debby Guitar Music:
What made you learn to play”?
 Jeremy Yong:
When I was about 6 years old, I often watched Youtube videos of rock bands with my Dad. I would always focus on the guitarist, and thought that it would be so cool to be a guitarist in a popular rock band. I told my parents that I wanted a guitar for Christmas, and later that year I got my first guitar from “Santa” ;)

Debby Guitar Music: How old started playing?

 Jeremy Yong: I started playing guitar when I was 7 years old (about 4 years so), 4 months before I auditioned for Australia’s Got Talent.

Debby Guitar Music: What do you like music?

Jeremy Yong: I love to listen to, play, and sing many styles/genres of music but mainly: rock, the blues, fusion, jazz, funk, soul and folk.
Some of my influences and inspirations are:
Guitarists: Jimi Hendrix, Stevie Ray Vaughan, Eddie van Halen, Joe Satriani, David Gilmour, Eric Johnson, Guthrie Govan, Gary Moore, Chris Brooks (my mentor)
Bands: Van Halen, Royal Blood, Rage Against the Machine, Led Zeppelin, The Black Keys, Alabama Shakes
Solo artists: Jeff Buckley, Matt Corby, Nina Simone

 Debby Guitar Music: Do you intend to come to Brazil?

 Jeremy Yong: A lot of Brazilians have asked me this question  
I would love to go to Brazil to play at some big festivals, if someone will invite or sponsor me and my family to go there . Brazil looks like such a beautiful country, and the people seem so warm and friendly.

Debby Guitar Music: How do you feel being so young and being admired by musicians around the world?

Jeremy Yong: It feels great to be admired but I am a very humble person, and I love what I do. I really appreciate everyone’s support, and want to continue to inspire and influence others through my music.

Debby Guitar Music: When it became known in instagram?

 Jeremy Yong: I really only started posting videos on Instagram about 2 months ago, and so far I have only posted a few videos. I have been very lucky because my first 3 videos were featured on some major sharing/promotion pages such as: Talented Musicians, Riffwars, University of Rock, Pickup Jazz, Guitars Daily, Show Guitars, The Ultimate Guitars, and Indomusikgram. Instagram is so much better now, since I can post 60 second videos!!!

Debby Guitar Music: Do I intend to follow a musical career?

Jeremy Yong: I have been given a gift, and my parents have been very supportive, so I will keep learning, experimenting, creating, and working hard to try to build a successful career in the music industry. I am also a singer, songwriter, and play other instruments, such as: piano/keyboard, drums, bass, violin, blues harp, and a few instruments.

Debby Guitar Music: You have sponsorships?

Jeremy Yong: I am sponsored/endorsed by about 10-15 different brands that I really believe in. Some of these include:
§  Gibson Guitars (but I recently stopped playing Gibson Guitars)
§  Kemper Profiling Amps
§  Mesa/Boogie amplification
§  Two Notes Audio Engineering
§  Xotic Effects
§  Carl Martin Effects
§  Mogami cables
§  Rotosound strings

 Debby Guitar Music: Leave a message for the musicians never give up your dream.



Jeremy Yong: My message to other young musicians is to keep learning, experimenting, and listen to many different artists and styles/genres of music, create your own unique style, be influenced by other artists (but don’t copy them), stay true to yourself, and never give up on your dreams.


Postagens mais visitadas